woensdag 29 april 2015

Hoestend, proestend ...

èn zeker ook vervloekend.

1/ De schuurmachine omdat hij het stof niet goed opvangt en het overgrote deel dus op ons en in de kamer terecht komt i.p.v. in het zogenaamde opvangbakje.
En nee, daar heb ik geen foto van ;-)
2/ Het schuurwerk in het algemeen, vooral omdat dan natuurlijk de zon weer schijnt en we liever naar buiten gaan.
3/ En ook om die mega dikke laklaag die op het hout ligt.
4/ Maar bovenal omdat onder die dikke laag bij bijna ieder raam wel rotte plekken tevoorschijn komen (-:
Nu was ons eerste plan om alle kozijnen wit te schilderen, na het schuren maar daar twijfelen we nu nog al over.
We vinden dit eigenlijk ook wel wat hebben, die witte gestucte muren (die nog een witte sauslaag krijgen) met de licht houten kozijnen.
Wat vinden jullie?
 

7 opmerkingen:

  1. Het is wel mooi zo, het heeft iets cottage-achtig en dat past bij het huis;....en mocht je het beu zijn, het schuurwerk heb je al gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè, vond ik nu ook! Ha ha ja je hebt helemaal gelijk ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind het zo ook wel mooi, dat ruwe onbehandelde hout heeft wel wat. Ik heb afgelopen zomer de trapleuningen ook geschuurd met de intentie ze te schilderen, uiteindelijk toch zo gelaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, ruw en onbehandeld.. dat spreekt Johan ook wel aan, ha ha. We denken er dan wel over om er een soort olie op te smeren, tegen vlekken.

      Verwijderen
  3. Ook ik vind het zo wel mooi, vooral omdat de ramen zo 'diep' liggen krijgt het zoals Denise zegt iets cottage-achtigs en wit schilderen kan idd altijd nog... toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja eens, vind het ook mooi omschreven .. cottage-achtigs.. Precies, jullie zeggen precies wat ik wil horen.. haha!

      Verwijderen